Köpvillkor

Köp- & Allmänna villkor

Skötselråd / Produktinformation

Produkter i rostfritt stål håller år efter år, är giftfria och påverkar inte smaken på innehållet. Vi tillverkar dosan i 100% svenskt rostfritt stål, stålet är återvunnet till 80%. Eftersom bakterier har svårt att fästa på rostfritt stål så är de därför utmärkta ur hygienperspektiv. Stålet är 100% återvinningsbart.

När du väljer rostfritt väljer du ett mycket hållbart alternativ! Helt plastfri, BPA-fri, PVC-fri och ftalatfri – med andra ord, det bästa!

Innan du börjar använda din dosa, skölj den och locket med diskmedel och ljummet vatten.

För att din dosa ska hålla sig fin och repfri rekommenderar vi att den handdiskas.

Dosan går att använda i ugn (max 175 grader), värmeskåp samt i micro. Dosan går att förvara i kylskåp och i frys.

OBS! Vid användning i micro MÅSTE locket avlägsnas innan. Dosan får inte komma i kontakt med annan metall!

Eftersom mikrovågorna enbart når maten uppifrån kan det ta lite längre tid att få maten varm i mikrovågsugn. Rör om då och då för att få en jämn värme.

Använd inte starka kemikalier då det kan förstöra lacken.

Tänk på att dosan inte lämpar sig för flytande mat, såsom soppa. Den är inte läckagesäker vid flytande innehåll.

Skulle det vara så att det sitter kvar tejprester på trycket i locket, så går dessa bort med ljummet vatten och diskmedel.

 

Vilka villkor gäller för retur och byte?

  • Du har rätt att lämna tillbaka en eller flera produkter mot återbetalning inom 14 dagar efter att du mottagit din beställning. Du har rätt att byta din order inom 30 dagar efter att du mottagit din beställning.

För att din retur ska godkännas ska följande kriterier vara uppfyllda:

  • Produkten ska vara i samma skick som när den mottogs.
  • Produkten får inte vara specialtillverkad med skräddarsytt monogram

Vänligen notera även:

  • Produkter som köps direkt via vår webbplats måste returneras till vårt lager för att ett byte ska kunna göras. Produkterna kan inte bytas hos en av våra återförsäljare.
  • Att du som kund betalar returkostnaden.
  • Om du önskar återbetalning, vänligen observera att vi återbetalar det betalade priset. Om du tagit del av ett kampanjpris är det det rabatterade priset som återbetalas.

Ej uthämtat paket

  • Om ditt paket går i retur till oss pga att du ej hämtat ut det så betalar vi tillbaka hela beloppet minus 125 kr i administrativ avgift.
  • Om du har tagit del av en kampanj där du fått rabatt för fler handlade varor får du priset justerat enligt villkoren som rådde vid ditt köp. Vid köp med paketerbjudanden (t.ex köp 2 betala för 1) måste hela ordern returneras för återbetalning.

Hur returnerar jag min order?

Du har rätt att lämna tillbaka en eller flera produkter mot återbetalning inom 14 dagar efter att du mottagit din beställning. För att returnera eller byta varor i din beställning, skicka tillbaka paketet till oss enligt anvisningarna nedan.

1. Lägg en lapp i paketet där du anger följande returinformation.

  • För-och efternamn
  • Ordernummer
  • Om du önskar att returnera eller byta till en annan produkt
  • Om du vill byta, ange vilken produkt du önskar att byta till.

2. Skriv returadressen på paketet (se till att täcka för originaletiketten samt streckkoden)

Returadress:

re:eat AB

c/o Durinders Rostfria AB

Kungsgatan 67

632 21 Eskilstuna

Sweden

Se till att spara kvittot för returen fram tills dess att vi återkommer till dig!

Innan du skickar tillbaka din beställning, säkerställ att nedanstående stämmer överens med produkten du skickar tillbaka.

  • Produkten är i samma skick som när den mottogs.
  • Det går bra att skicka tillbaka produkten i samma kartong som du mottagit den i, använd ett skyddande omslag för matlådan.
  • Produkten är köpt direkt via vår webbplats. Produkten inte är specialtillverkad med graverat namn

Vänligen notera att du som kund står för returkostnaden. Vi erbjuder i dagsläget inga fria returer.

Återbetalning

Efter att vi har bekräftat din återbetalning tar det tar vanligtvis 1-5 arbetsdagar för pengarna att återbetalas till ditt konto. Pengarna går automatiskt tillbaka till det konto som användes vid betalning.

Vänligen observera att vi återbetalar det betalade priset. Om du tagit del av ett kampanjpris är det det rabatterade priset som återbetalas. Om du har tagit del av en kampanj där du fått rabatt för fler handlade varor får du priset justerat enligt villkoren som gällde vid ditt köp. Vid köp med paketerbjudanden (t.ex köp 3 betala för 2) måste hela ordern returneras för återbetalning.

Hur reklamerar jag en produkt?

Om du önskar att reklamera en vara ber vi dig kontakta oss via vårt formulär.

Vänligen bifoga följande information

  • Ditt fullständiga namn
  • Ordernummer
  • Förklaring gällande felet
  • En bild som visar felet

Endast varor som beställts från vår hemsida går att reklamera hos oss.

Har du köpt en produkt hos en av våra återförsäljare ber vi dig i första hand att kontakta återförsäljaren gällande din reklamation.

Hur lång är leveranstiden?

Vårt mål är alltid att få din beställning levererad så snabbt som möjligt.

Det beräknade leveransdatumet beror på det leveransalternativ du väljer. Den beräknade leveranstiden anges för varje leveransalternativ i avsnittet “leveransinformation” när du slutför din beställning. Under normala omständigheter är leveranstiden inom Sverige 2-4 arbetsdagar.

Observera att den beräknade leveranstiden är en uppskattning och att tiden kan variera beroende på externa faktorer som re:eat och dess leveranspartner inte kan kontrollera.

Observera att leveranstiderna kan vara längre än vanligt under kampanjer. Paket skickas normalt inte under helger och lokala helgdagar.

Observera att leveranstiderna kan vara längre än vanligt under julhandeln.

Fraktkostnad

  • Spårbart paket 59 kr- Levereras till ditt postombud.

Samarbeten

Vill du samarbeta med oss på re:eat? Vad roligt!

Kanske är du en engagerad influencer och har fler än 1000 följare på dina sociala kanaler?

Eller arbetar du på något företag som är intresserad av oss och vår resa?

Kan vi hitta samarbeten för framtiden?

Kontakta oss gärna!

Hör av dig till info@reeat.com

TACK!

Du har nu registrerat dig för vårt nyhetsbrev. För oss är det viktigt att just du ska känna ett värde när du får våra nyhetsbrev och det är också enkelt att avregistrera dig om du inte känner det värdet.

Tack igen för att du vill hjälpa oss på denna resan.

Mvh Dennis & Bea